Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Króla Zygmunta Augusta w Wasilkowie
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania: 

Wspólnie z uczniami spotkaliśmy się żeby zastanowić się nad zagadnieniami, które chcielibyśmy sprawdzić. Następnie sformułowaliśmy pytania, tak aby były zrozumiałe i czytelne dla uczniów. Uczniowie zaproponowali aby ankieta była przeprowadzona internetowo na lekcjach informatyki. Przedstawiciele samorządu z opiekunem poszli do pani dyrektor z prośbą o pozwolenie na przeprowadzenie takich ankiet na lekcjach informatyki. Uczniowie z koła informatycznego z opiekunem zajęli się przygotowaniem takiej ankiety w formie elektronicznej, a następnie rozmawiali z pozostałymi nauczycielami informatyki o przeprowadzenie takich ankiet. Wersja elektroniczna sama nam zsumowała wyniki więc nie było problemu z liczeniem i tworzeniem wykresów. Następnie wyniki zostały przedstawione na radzie pedagogicznej i temat został poddany do dyskusji nauczycielom. Mimo, że wyniki wyszły bardzo dobrze jednak zawsze można coś jeszcze poprawić aby było lepiej. W trakcje rozmowy pojawiły się pomysły do wprowadzenia w życie. Najwięcej emocji wzbudziło ostatnie pytanie (co prawda z innego wyzwania ale nie mogliśmy się zdecydować co do wyzwań), a dotyczyło motywacji uczniów do nauki. Warto poczytać (w załączniku)

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Największą pomoc otrzymaliśmy od nauczycieli informatyki, którzy pomogli nam w opracowaniu i przeprowadzeniu ankiety ale wszyscy nauczyciele byli zaciekawieni wynikami i chętnie wzięli udział w dyskusji.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

W zasadzie nie mieliśmy trudności. Wszystko odbyło się sprawnie i bez większych problemów, ponieważ temat dotyczył całej społeczności szkolnej. Każda osoba poproszona o pomoc nie odmówiła nam.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Podobało nam się bardzo dojrzałe podejście uczniów do tematu. Chętnie zgłaszali swoje pomysły dotyczące pytań. I w zasadzie sami zajęli się jej przygotowaniem. Nasza pomoc polegała na niewielkich wskazówkach i potwierdzeniach nauczycielom, że samorząd uczniowski taką ankietę przeprowadza pod naszym kierunkiem.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Ankieta ocenianie su .docx (39KB)
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
1. Badamy, czy uczniowie wiedzą i rozumieją, za co i jak są oceniani na przedmiotach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i wypracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.

Komentarze

xxx

Dzięki za dodanie relacji!

AKCEPTACJA

Wow! Super pomysł, żeby wykorzystać do stworzenia i przeprowadzenia ankiet komputery i internet! Wspaniale, że nauczyciele informatyki Wam pomogli, a pani dyrektor była na tyle otwarta, abyście mogli przeprowadzić ankietę w ramach lekcji. Dzięki temu mogło wziąć w niej udział dużo uczniów i jak zauważyliście, nie było problemu z liczeniem.

Jedna wskazówka – w takiej ankiecie warto by pytać o ocenianie na poszczególnych przedmiotach, gdyż wtedy dostaniecie więcej szczegółowych informacji. Każdy przedmiot prowadzi inny nauczyciel, inaczej ocenia, dlatego warto pytać o każdy osobno, aby poprawić ocenianie na konkretnych z nich. Fajnie, że zapytaliście dodatkowo o motywacje uczniów, czy podsumowaliście jakoś odpowiedzi? Pogrupowaliście? Wyciągnęliście jakieś wnioski? Dajcie nam znać.

Napisaliście, że wyniki były omawiane na Radzie Pedagogicznej i pojawiły się konkretne pomysły zmian. Chcielibyśmy wiedzieć, jakie to były propozycje. Może napiszecie nam coś więcej?

Niemniej wykonaliście dużo dobrej roboty – gratulacje!

Ula