Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

W tym roku szkolnym postanowiliśmy zmienić coś w sposobie komunikowania się na linii uczniowie-nauczyciele-dyrekcja. Stwierdziliśmy, że trzeba usprawnić szybkość obiegu informacji i stworzyć możliwość wypowiedzenia własnego zdania dla osób nieśmiałych. Podjęliśmy się kilku inicjatyw.
Po pierwsze, powstała specjalna skrzynka zapytań i zażaleń, do której każdy może wrzucić karteczkę z ciekawym pomysłem, problemem lub inną sprawą związaną ze szkolnym życiem. W wykonanie skrzynki zaangażował się jeden z tatusiów, który wykonał estetyczną i profesjonalną skrzynkę zamykaną na kluczyk będący obecnie w posiadaniu Pani Dyrektor.
Po drugie, zadbaliśmy o uaktualnianie naszej gazetki ściennej, gdzie można znaleźć informacje na temat bieżących wydarzeń.
Ważnym krokiem było założenie specjalnej grupy zamkniętej w aplikacji Messenger, dzięki której komunikujemy się w sprawach ważnych i mniej ważnych. Dostęp do grupy mają wszyscy nauczyciele, a opiekę nad uczniami sprawuje opiekunka Samorządu Uczniowskiego pani Aneta Łazarz. Ten sposób komunikacji bardzo przypadł do gustu wszystkim uczniom. Dzięki pomysłom z tej skrzynki szkoła umożliwiła nam wzięcie udziału w kursie tańca towarzyskiego, który cieszy się ogromna popularnością.
Wspólnie z Panią Dyrektor ustaliliśmy, że możemy organizować spotkania z nią w pierwszy lub drugi czwartek miesiąca. Omawiamy wtedy sprawy bieżące, przeglądamy karteczki ze skrzynki pytań i zażaleń oraz przedstawiamy swoje pomysły. Dzięki tym spotkaniom zorganizowaliśmy np. dzień sadzenia drzewek z okazji Dnia Ziemi. Każda klasa zakupiła wybrane drzewko owocowe, o które teraz będzie dbać.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Tato jednego z uczniów - wykonanie skrzynki.
Pani ucząca przyrody - zamówienie drzewek owocowych.
Pani dyrektor - organizacja kursu tańca towarzyskiego.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było przekonanie się uczniów do skrzyneczki. Mamy wrażenie, że początkowo nie wierzyli w jej moc i skuteczność.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem jest realizacja pomysłów oraz założenie zamkniętej grupy. Miło jest porozmawiać w czasie wolnym, można dopytać co było zadane a nawet poradzić się nauczyciela. Zabawne jest zwracanie sobie nawzajem uwagi na poprawność ortograficzną, bo opiekunem grupy jest polonistka. Mamy nadzieję, że przyniesie to wielu osobom sporo korzyści.

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji na linii władze SU – uczniowie oraz uczniowie – władze SU.

Komentarze

xxx

Dzięki za dodanie relacji!

AKCEPTACJA

Skrzynka na pomysły to świetny sposób na komunikację z uczniami. Tak jak piszecie, dzięki temu każdy z uczniów, nawet nieśmiały ma możliwość się wypowiedzieć. Warto wyznaczyć jedną osobę lub kilka (albo grafik) odpowiedzialnych za jej sprawdzanie na bieżąco. Widać, że świetnie zdaje egzamin, skoro udało Wam się zorganizować już teraz tyle aktywności. Dzięki za fotki! Kurs tańca i sadzenie drzewek to super efekt tej nowej formy komunikacji, dlatego nie zapomnijcie dbać o nią.
 
Bardzo fajnie, że macie także stałe spotkania z panią dyrektor, na których możecie omawiać te bieżące sprawy. Dzięki temu możecie uwagi i pomysły przedyskutowywać i wcielać w życie na bieżąco! Tak trzymać! Grupa na messengerze to także bardzo ciekawy pomysł, pamiętajcie, aby mądrze korzystać z tego narzędzia, by głównie służyło Wam do ustaleń w sprawie spraw szkolnych i nie zginęło to w innych askpektach. :)
 
Gratulacje bardzo fajnych działń! Oby Wasza skrzyneczka zawsze sprawnie działała! Pamiętajcie, aby o nią dbać!
 
Ula
 
xxx

Dziękujemy! Jest nam bardzo miło. Pozdrawiamy serdecznie.