Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

W tym roku szkolnym postanowiliśmy zmienić coś w sposobie komunikowania się na linii uczniowie-nauczyciele-dyrekcja. Stwierdziliśmy, że trzeba usprawnić szybkość obiegu informacji i stworzyć możliwość wypowiedzenia własnego zdania dla osób nieśmiałych. Podjęliśmy się kilku inicjatyw.
Po pierwsze, powstała specjalna skrzynka zapytań i zażaleń, do której każdy może wrzucić karteczkę z ciekawym pomysłem, problemem lub inną sprawą związaną ze szkolnym życiem. W wykonanie skrzynki zaangażował się jeden z tatusiów, który wykonał estetyczną i profesjonalną skrzynkę zamykaną na kluczyk będący obecnie w posiadaniu Pani Dyrektor.
Po drugie, zadbaliśmy o uaktualnianie naszej gazetki ściennej, gdzie można znaleźć informacje na temat bieżących wydarzeń.
Ważnym krokiem było założenie specjalnej grupy zamkniętej w aplikacji Messenger, dzięki której komunikujemy się w sprawach ważnych i mniej ważnych. Dostęp do grupy mają wszyscy nauczyciele, a opiekę nad uczniami sprawuje opiekunka Samorządu Uczniowskiego pani Aneta Łazarz. Ten sposób komunikacji bardzo przypadł do gustu wszystkim uczniom. Dzięki pomysłom z tej skrzynki szkoła umożliwiła nam wzięcie udziału w kursie tańca towarzyskiego, który cieszy się ogromna popularnością.
Wspólnie z Panią Dyrektor ustaliliśmy, że możemy organizować spotkania z nią w pierwszy lub drugi czwartek miesiąca. Omawiamy wtedy sprawy bieżące, przeglądamy karteczki ze skrzynki pytań i zażaleń oraz przedstawiamy swoje pomysły. Dzięki tym spotkaniom zorganizowaliśmy np. dzień sadzenia drzewek z okazji Dnia Ziemi. Każda klasa zakupiła wybrane drzewko owocowe, o które teraz będzie dbać.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Tato jednego z uczniów - wykonanie skrzynki.
Pani ucząca przyrody - zamówienie drzewek owocowych.
Pani dyrektor - organizacja kursu tańca towarzyskiego.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było przekonanie się uczniów do skrzyneczki. Mamy wrażenie, że początkowo nie wierzyli w jej moc i skuteczność.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem jest realizacja pomysłów oraz założenie zamkniętej grupy. Miło jest porozmawiać w czasie wolnym, można dopytać co było zadane a nawet poradzić się nauczyciela. Zabawne jest zwracanie sobie nawzajem uwagi na poprawność ortograficzną, bo opiekunem grupy jest polonistka. Mamy nadzieję, że przyniesie to wielu osobom sporo korzyści.

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji na linii władze SU – uczniowie oraz uczniowie – władze SU.