Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 39 im. Stanisława Moniuszki w Kielcach
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania.: 

W II edycji Szkolnej patriotycznej gry miejskiej wzięli udział uczniowie klas IV-VII SP oraz II i III gimnazjum. Hasło przewodnie tegorocznej gry brzmiało: Kielce- nasza mała ojczyzna. Klasy IV najpierw miały godzinne zajęcia sportowe, po których dzieci wykonywały zgodnie z podaną instrukcją makietę ,,Kieleckie osiedle naszych marzeń" . Uczniowie klas V i VI pod opieką nauczycieli rozwiązywali zadania na terenie miasta. Poruszali się zgodnie z mapami przygotowanymi dla każdej grupy. Na tzw. punktach stałych, które mieściły się w różnych instytucjach kultury, musieli sczytać kody qr i wykonać mieszczące się pod nimi zadania nawiązujące do polskiej historii i kultury. Odpowiedzi wpisywali na karty. Na punktach z moderatorami mieli okazję m.in. wczuć się w sytuację żołnierzy. Musieli opatrzyć rannych i bezpiecznie przetransportować ich na wyznaczone miejsce. Klasy VII SP oraz II i III gimnazjum miały osobną grę. Sześcioosobowe drużyny zaopatrzone w mapy i instrukcje wykonywały zadania na terenie miasta (schemat gry taki sam jak dla klas V i VI, inne zadania w innych miejscach). Na jednym z punktów z moderatorem musieli utworzyć oddział powstańczy i dokonać, zgodnie z instrukcją, jego relokacji. Inne zadanie wymagało od uczestników umiejętności nawiązywania kontaktów i przekonywania oraz znajomości historii kokardy narodowej. Polegało ono na zaczepieniu przechodniów, krótkim przedstawieniu historii kokardy, przypięciu jej zaczepionemu i namówieniu go do zrobienia sobie wspólnego zdjęcia. Pozostali w szkole uczniowie tworzyli makietę ,,Kielce naszych marzeń". Każda z klas, według podanego regulaminu, miała zaprojektować 5 dzielnic: przemysłową, mieszkalną, handlową, rozrywkową i finansową i swoją pracę przedstawić komisji. Po przeliczeniu wszystkich punktów zostały wyłonione i nagrodzone najlepsze klasy w swoich kategoriach wiekowych.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Wszyscy nauczyciele szkoły

Dołączcie zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania!: 
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Zaangazowanie całej społecznosci szkolnej

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
4. Organizujemy dzień/noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas której każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Ogromne zainteresowanie, włączenie sie osób z poza szkoły, rodziców.

Komentarze

xxx

Dzięki za dodanie relacji!

AKCEPTACJA

Wasza gra miejska to duże wydarzenie, świetnie, że włączyliście się w jej organizację. Co prawda nie zorganizowaliście jej samodzielnie, ale z Waszej relacji na fb wynika, że pomogliście ją przygotować. Bardzo jesteśmy ciekawi, co jeszcze należało do Waszych obowiązków przy organizacji? Kto był odpowiedzialny za przeprowadzanie poszczególnych punktów gry? Napiszcie nam więcej, jak to wyglądało z Waszej strony!

Dzięki za zdjęcia! Widać, że zaangażowaliście się w to wydarzenie! Cieszymy się, że tak znaleźliście tak ciekawy sposób na odkrywanie współczesnego patriotyzmu i przyniosło Wam to dużo radości. Chociaż nie jest to wydarzenie zorganizowane samodzielnie ani z relacji nie wynika, aby każda klasa przygotowała jakiś element tej gry, akceptujemy to wyzwanie. Fajnie by było, gdybyście napisali więcej o tym, co Wy jako uczniowie (poza przygotowaniem materiałów) robiliście? Może więcej szczegółów opisanych z Waszej perspektywy?

Gratulacje zrealizowanego zadania!

Ula