Obrazek użytkownika Zespół Szkół nr 3 im. Mikołaja Reja
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania.: 

Przygotowania do przeprowadzenia diagnozy wśród uczniów trwały już od początku października. Wybraliśmy dwie metody obejmujące wszystkich uczniów: ankietę i „pudełko pomysłów”.
Pudełko umieściliśmy na głównym miejscu w szkole przed izbą tradycji wraz z prośbą o umieszczanie w nim swoich uwag co do działalności SU. Ponadto przekazaliśmy ogłoszenie do wszystkich klas. Równocześnie przeprowadziliśmy ankietę, dzięki której chcieliśmy poznać opinie na temat szkoły i jej otoczenia, a także tego, jakie działania uczniowie uważają za potrzebne. W tym celu skorzystaliśmy z propozycji ankiety przedstawionej przez CEO. Postanowiliśmy, że pytania w ankiecie muszą dotyczyć zainteresowań naszych rówieśników. Chcieliśmy poznać ukryte talenty, dowiedzieć się czym uczniowie zajmują się poza szkołą lub dowiedzieć się czy chcą brać udział w imprezach szkolnych, czy innych działaniach w szkole. Oczywiście nie obyło się bez pytań które miały nam wskazać minusy naszej szkoły. W drugim tygodniu cztery wyznaczone osoby musiały przejść po klasach i rozdać ankiety. Po zebraniu wypełnionych ankiet naszym obowiązkiem było przeanalizowanie każdej i dokonanie podsumowania. Z ankiety można było wywnioskować, iż uczniowie mają bardzo dużo pomysłów na działania w szkole, nie zawiedli nas. Dowiedzieliśmy się, że większość uczniów naszej szkoły aktywnie spędza czas po lekcjach, między innymi: grają w siatkówkę, piłkę nożną, a nawet uprawiają boks. Nasi koledzy i nasze koleżanki pogłębiają też swoją wiedzę w zakresie psychologii czy języka koreańskiego, interesuje ich kultura krajów azjatyckich, kosmetologia, fotografia i wiele innych dziedzin. Wielu uczniów czyta różnego rodzaju książki, muzykuje, rysuje. Dzięki diagnozie także można było się dowiedzieć ilu uczniów chce się angażować w działania szkolne. W dokończenie „Kącika relaksu” (szlifowanie, malowanie i montaż palet i stolików itd.) chce się zaangażować 79 osób, w organizację loterii fantowej z okazji Sławięcickiego Spotkania Adwentowego chcą się zaangażować aż 44 osoby, w działania artystyczne – 27 osób, w organizację innych imprez szkolnych – 27 osób itd. Nasi rówieśnicy wymyślili nawet nowe imprezy szkolne, np.: dyskoteki, zajęcia e-sportowe, debaty. Dowiedzieliśmy się co uczniowie lubią w szkole i chcieliby by w niej się nie zmieniało - automaty z kawą, krótkie przerwy, Dni bez śniadania, plan lekcji, nauczyciele, Kącik relaksu, miła atmosfera i inne. Uczniowie chętnie skorzystaliby z następujących zajęć dodatkowych: SKSy, Plastyczne, Językowe, Samoobrona, E-sportowe, Taneczne, Fotograficzne. Według nich, aby stała się miejscem, które wspiera realizowanie twoich pasji należy wprowadzić koła zainteresowań: SKSy z piłki ręcznej, Tworzenie modeli 3D, Malowanie, Fotografia, Jazda na deskorolce, Piłka nożna, Taniec w zespole, Koszykówka, Pisanie wierszy, wprowadzić język francuski. W szkole należy zlikwidować nieprzyjemny zapach na sali gimnastycznej, zainterweniować w sprawie poprawy dojazdu autobusów MZK do szkoły.
Wnioski do dalszej pracy SU:
• Zadbać o różnorodność zajęć pozalekcyjnych – w porozumieniu z dyrektorem i nauczycielami;
• Wystosować pisma do MZK w sprawie poprawy komunikacji autobusowej;
• Organizować więcej imprez integracyjnych;
• Dokończyć Kącik relaksu.
Dzięki tej diagnozie dowiedzieliśmy się wiele o wszystkich uczniach i oczywiście ujawniły się perełki (uczniowie z talentami). Mamy świadomość, że zawsze znajdą się jakieś słabe strony ale dzięki temu możemy eliminować je i sprawiać, że nasza szkoła staje się jeszcze lepsza i bardziej przyjazna wszystkim uczniom.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

w realizację wyzwania zaangażowali się przedstawiciele rad klasowych - którzy rozprowadzali ankiety.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze i najbardziej pracochłonne okazało się dokonanie analizy i podsumowania.

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań uczniów naszej szkoły z wykorzystaniem min. 2 metod, obejmującą wszystkich uczniów. Wyniki diagnozy uwzględniamy w planie pracy władz SU na dany rok szkolny.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Dzięki diagnozie poznaliśmy bliżej społeczność uczniowską - dlatego też możemy nasze działania skierować na rozwijanie ich potrzeb.